Jornada Espectroscòpies de RMN i EPR. Generalitats i Aplicacions

Campus UAB, Bellaterra
23 de Novembre de 2009
Sala d’Actes de l’ICMAB

Presentació

L’espectroscòpia de Ressonància Magnètica Nuclear (RMN) és una tècnica usada principalment per resoldre estructures moleculars. La RMN es fa servir més habitualment en dissolució, però també es molt utilitzada per a l’estudi de mostres en estat sòlid. La tècnica s’ha emprat en química orgànica, química inorgànica i bioquímica. La mateixa tecnologia també s’ha estès més recentment a altres camps, com per exemple en medecina.

La Ressonància Paramagnètica Electrònica (EPR) és una tècnica espectroscòpica que detecta espècies amb un moment magnètic electrònic net.  De manera molt general, aquestes espècies paramagnètiques s’engloben en dues categories: els radicals lliures i els elements de transició.

La intenció de la Jornada és en primer lloc parlar de les generalitats de les tècniques espectroscòpiques de RMN i EPR, per als que no estiguin familiaritzats amb elles i després, de forma més específica, presentar algunes de les molt diverses aplicacions d’ambdues tècniques, especialment en Ciència de Materials. Amb aquests objectius, la jornada compta amb la presència d’especialistes de reconegut prestigi en ambdós camps.